نکات قابل توجه قبل از خرید و سرمایه گذاری در بازار مسکن

هر آنچه که باید قبل از خرید ملک اجاره ای بدانید

خرید ملک اجاره ای در ایران یک تصمیم بزرگ با پیامدهای مالی بزرگ است. شما می خواهید مکانی را پیدا کنید که اجاره آن آسان باشد و ملکی متناسب با بودجه شما باشد، و سپس نحوه پرداخت هزینه ملک سرمایه گذاری جدید خود را قبل از اینکه بتوانید پیشنهادی ارائه دهید، بیابید. اگرچه هر ملک متفاوت است، فرآیند تصمیم گیری سرمایه گذاری هوشمند در ملک یکسان است.

نکات قابل توجه قبل از خرید و سرمایه گذاری در بازار مسکن

بیایید با مشاوران مسکن دزتودی به نکاتی که هنگام سرمایه گذاری در خانه اجاره ای باید بدانید، عوامل مختلفی که باید در نظر بگیرید و هنگام خرید اولین ملک اجاره ای خود به چه نکاتی توجه کنید، نگاهی بیاندازیم. خرید ملک اجاره ای با خرید خانه به عنوان اقامتگاه اصلی تفاوت دارد زیرا هدف نهایی کسب سود است. این بدان معناست که شما باید با انتخاب املاک مقرون به صرفه و یافتن راه مناسب برای تامین مالی خرید، سرمایه گذاری خود را به عنوان یک تجارت در نظر بگیرید.

هنگام خرید ملک اجاره ای در تهران ، مسئولیت خرید یک خانه (اغلب یک خانه چند خانواری )، یافتن مستاجران و نگهداری از ملک و جمع آوری اجاره ماهانه و پرداخت مالیات بر دارایی را بر عهده دارید. هنگامی که برنامه ریزی شده و به خوبی اجرا می شود، خرید ملک های اجاره ای می تواند سرمایه گذاری باشد که در نهایت به منبع درآمد و سود املاک تبدیل می شود.

شما مسئول همه چیز هستید

مهم است که در نظر بگیرید که چه نوع ملکی را می خواهید اجاره کنید. انواع مختلف خانه ها در ایران دارای مسئولیت های متفاوتی هستند. به عنوان مثال، اجاره یک خانه با چمن می تواند بیشتر از یک ساختمان آپارتمانی در شهر شامل محوطه سازی و مراقبت از چمن باشد. با این حال، خرید یک خانه چند خانواری یا ساختمان آپارتمانی در ایران به این معنی است که باید مستاجران بیشتری پیدا کنید و واحدهای اجاره ای بیشتری را به طور همزمان نگهداری کنید.

مزایا و معایب خرید ملک اجاره ای

بخش مهمی از فهمیدن اینکه آیا می خواهید سرمایه گذاری در املاک اجاره ای را شروع کنید، یادگیری در مورد خطرات و پاداش های مرتبط با خرید است. این چیزی است که هنگام خرید ملک اجاره ای می توانید انتظار داشته باشید:

طرفداران

داشتن ملک اجاره ای می تواند منبع درآمد غیرفعال باشد، به این معنی که می توانید به کار معمولی خود ادامه دهید و درآمد اجاره ای را علاوه بر حقوق معمولی خود کسب کنید.

فروش و پیش فروش املاک و مستغلات با قیمت مناسب
  • افزایش ارزش بازار نیز ارزش ملک سرمایه گذاری شما را افزایش می دهد.
  • درآمد اجاره مشمول مالیات تامین اجتماعی نیست.
  • املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری نسبتا پایدار است.

اگر ملک خود را برای حداقل 14 روز در سال اجاره دهید، مستحق چندین کسر مالیات و مزایای خواهید بود. ممکن است بتوانید هزینه تعمیرات، بیمه، بهره وام مسکن، هزینه های وکالت، هزینه های بازاریابی، استهلاک ملک و سایر هزینه های مشابه را کسر کنید. اگر مطمئن نیستید که چیزی قابل کسر است یا خیر، با یک متخصص مالیات مشورت کنید. کسرهای خاص بسته به ایالت و سطح درآمد متفاوت است.

منفی

  • ممکن است مجبور شوید با مستاجران دشوار کار کنید.
  • اگر به پول نقد سریع نیاز دارید، نمی توانید فوراً ملک خود را بفروشید.

موفقیت شما به یافتن مستاجرانی بستگی دارد که بتوانند اجاره خود را پوشش دهند، بنابراین باید ملک را تبلیغ کنید و مستاجران مناسب را پیدا کنید. در برخی شهرها، اجاره دادن به مستاجران اشتباه می تواند به معنای جریمه یا مشکلات قانونی برای شما باشد. شما مسئول انجام تعمیرات و نگهداری منظم، مانند به روز نگه داشتن خانه، و نظارت بر مراقبت از چمن و برف روبی هستید.

شما کاملاً مسئول پرداخت قبوض هستید. این نه تنها شامل وام مسکن و مالیات، بلکه بیمه صاحب خانه نیز می شود. استخدام یک مدیر ملک برای مراقبت از نگهداری، جمع آوری اجاره، اخراج و تبلیغات شما می تواند پرهزینه باشد. بسته به وام مسکنی که استفاده می‌کنید و تعداد واحدهای خریداری شده، ممکن است مجبور باشید برای پیش‌پرداخت‌های بزرگ‌تر 15 درصد یا بالاتر بپردازید.

آیا خرید ملک اجاره ای یک سرمایه گذاری هوشمندانه است؟

به عنوان یک صاحب ملک اجاره ای و صاحبخانه در تهران ، هدف اصلی شما این است که هر ماه را با جریان نقدی مثبت به پایان برسانید. برای درک اینکه آیا یک خانه اجاره ای یک سرمایه گذاری هوشمندانه است، باید هزینه های مربوط به آن را درک کنید و بازگشت سرمایه بالقوه خود را تخمین بزنید.

هزینه های سالانه

در اینجا چند مورد از هزینه‌هایی که ممکن است به‌عنوان مالک ملک اجاره‌ای متعهد شوید آورده شده است:

  • هزینه های نگهداری
  • هزینه های بیمه صاحبخانه
  • حق بیمه مدیریت املاک
  • مالیات بر مستغلات
  • پرداخت های وام مسکن
  • خدمات رفاهی
رهن و اجاره املاک اداری و تجاری و مسکونی

مقدار دقیقی که برای نگهداری نیاز دارید به منطقه شما و سن و شرایط ملک اجاره ای شما بستگی دارد. برخی از کارشناسان در تهران توصیه می کنند که هر سال 1 درصد از ارزش ملک را برای نگهداری اختصاص دهید. هنگامی که مستاجران شما نقل مکان می کنند، می توانید از آنها بخواهید که یک سپرده تضمینی بپردازند. اگر بیش از فرسودگی معمولی به ملک آسیب برساند، می توانید سپرده را نگه دارید و از آن برای پرداخت هزینه تعمیرات استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *