خرید و فروش انواع خانه و آپارتمان در بازار املاک

محبوب ترین و ماندگارترین سبک های خانه

وقتی در حال خرید خانه در ایران هستید، سبک های زیادی را باید در نظر بگیرید. از یک تودور گرفته تا یک صنعتگر یا حتی یک استعمار، هر سبک خانه ظاهر و احساس متمایز خود را دارد. اما یکی از محبوب ترین و ماندگارترین سبک های خانه در ایران ، خانه های فدرال است. اما چه چیزی یک خانه به سبک فدرال را تعریف می کند و چگونه می دانید که برای شما مناسب است یا خیر؟ ما کارشناسان مسکن دزتودی همه چیزهایی را که باید بدانید را تجزیه می کنیم.

خرید و فروش انواع خانه و آپارتمان در بازار املاک

خانه به سبک فدرال چیست و آیا باید آن را بخرم؟

خانه به سبک فدرال یکی از چندین نوع خانه محبوب در ایران است که امتحان خود را پس داده است. خانه‌های به سبک فدرال که به راحتی از روی شکل و نمایشان تشخیص داده می‌شوند، از برخی از عناصر و مصالح استفاده شده در خانه‌های استعماری استفاده می‌کنند و در عین حال سبک منحصر به فرد خود را دارند. نمونه هایی از سبک فدرال با الهام از معماری روم و یونان باستان شامل دفتر بیضی شکل کاخ سفید و تالار معروف همیلتون در سالم، ماساچوست است.

عناصر معماری سبک مسکن فدرال چیست؟

خانه‌های سبک فدرال در تهران با چند عنصر کلیدی معماری، از جمله شکل مربع یا مستطیل و پنجره‌ها و ستون‌های پالادیایی مشخص می‌شوند. اما با وجود این ویژگی‌هایی که به راحتی قابل شناسایی هستند، سبک فدرال اغلب با سبک استعماری اشتباه گرفته می‌شود – بنابراین اجازه دهید آن را با کمی جزئیات بیشتر تجزیه کنیم. از بیرون، خانه‌های به سبک فدرال از نظر طراحی ساده هستند و اغلب از یک نمای آجری و یک پلان مربع یا مستطیل شکل تشکیل شده‌اند.

 اما این خانه‌ها در تهران اغلب با ویژگی‌های زینتی برجسته می‌شوند – بنابراین در حالی که یک ایوان جلویی وجود ندارد و خود درب ورودی ساده است، قالب‌بندی‌های دقیق و ستون‌های اطراف آن بزرگ‌تر از آن چیزی است که ممکن است در سبک‌های معماری مشابه با آن مواجه شوید. درب های فن لایت نیز رایج هستند که شامل یک پنجره کوچک و نیمه بیضی شکل بالای در است.

نمای داخلی و بیرونی خانه های سبک فدرال

در بقیه خانه، نمایشگرهای پنجره همیشه خطی و اغلب پالادیایی هستند، به این معنی که دارای یک پنجره متمرکز و قوسی با پنجره‌های مربع کوچکتر هستند که در دو طرف قرار دارند. تمام پنجره ها، درها و جزئیات به صورت متقارن قرار گرفته اند و اغلب از اشکال هندسی استفاده می شود. با وجود نمای بیرونی مستطیلی، در داخل، سبک فدرال به خطوط و اشکال منحنی متمایل است.

شروع فروش و پیش فروش واحد های آپارتمانی با قیمت پایین در بازار مسکن

 یکی از ویژگی های رایج طراحی فدرال شکل بیضی شکل است که اغلب در مواردی مانند مبلمان و دکوراسیون استفاده می شود. اما اغلب، شکل بیضی به شکل خود اتاق نیز گسترش می یابد، مانند مورد دفتر بیضی در کاخ سفید. فضای داخلی به سبک فدرال نیز معمولاً از رنگ‌های ساده و بی‌صدا روی دیوارها استفاده می‌کند که با قالب‌گیری دقیق و قرنیزها برجسته می‌شود. از دیگر جزئیات تزئینی مانند فستون ها، طاقچه های دیواری و سقف های تزئینی نیز استفاده می شود.

چه مصالحی در ساخت خانه هایی به سبک فدرال استفاده می شود؟

خانه‌های به‌سبک فدرال در طراحی خود از مواد محلی، مانند تخته کف و آجر استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که مواد خاص مورد استفاده در ساخت و ساز در مکان های مختلف متفاوت است، که منجر به تغییرات منطقه ای در سبک می شود.

تاریخچه معماری به سبک فدرال در ایران

معماری به سبک فدرال از سال 1780 وجود داشته است، اگرچه از هر دو سبک کلاسیک و استعماری الهام گرفته است. معماری سبک کلاسیک، که توسط آندریا پالادیو در دوران رنسانس ایتالیا رایج شد، به دلیل ستون‌های کورنتی و تأکید بر طراحی متقارن شناخته شده بود. این عناصر را می توان به راحتی در طراحی فدرال نیز یافت، اگرچه سبک فدرال تا سال 1780 به نتیجه نرسید.

پس از جنگ انقلابی، بسیاری از آیرانی ها همچنان عمیقاً تحت تأثیر هنرمندان و معماران بریتانیایی مانند رابرت آدام قرار گرفتند، که سبک نئوکلاسیک طراحی فدرال را شکل می‌داد. سبک فدرال توسط معمارانی مانند چارلز بولفینچ و حتی خود توماس جفرسون که پیشنهاد استفاده از یک معبد رومی را به عنوان الگوی ساختمان کاپیتول در ریچموند، ویرجینیا، محبوبیت بیشتری دادند و سپس از اصول فدرال در طراحی چندین چاه دیگر استفاده کردند.

خانه های به سبک فدرال کجا در دسترس هستند؟

خانه‌های به سبک فدرال در تهران را می‌توان در سرتاسر کشور پیدا کرد، اگرچه معمولاً در ساحل شرقی قرار دارند. خیابان بلیکر نیویورک مملو از سبک فدرال است و بیکن هیل بوستون به خاطر تور معماری خود که چندین ساختمان از جمله خانه ایالتی ماساچوست را که توسط چارلز بولفینچ طراحی شده است به نمایش می گذارد، به خوبی شناخته شده است. در جنوب واشنگتن دی سی، محله هایی مانند جورج تاون نیز به دلیل ریشه های فدرال خود شناخته شده اند.

خانه مدرن به سبک فدرال چیست؟

مانند بسیاری از سبک های معماری دیگر، سبک فدرال در سال های اخیر به طور مکرر اقتباس شده است، زیرا صاحبان خانه به دنبال راه هایی برای حفظ جذابیت و تاریخ خانه خود و در عین حال مدرن سازی آن برای استفاده روزانه هستند. خانه‌های مدرن به سبک فدرال ممکن است دارای دکوراسیون و طرح‌های معاصر باشند، اگرچه ساختار اصلی و ویژگی‌های کلیدی فدرال معمولاً دست نخورده نگه داشته می‌شوند.

توجه به راهنمایی کارشناسان بازار املاک هنگام خرید و فروش
آیا خانه ای به سبک فدرال نیز یک خانه تاریخی است؟

توجه به این نکته مهم است که در حالی که بسیاری از ساختمان‌های به سبک فدرال بیش از یک قرن است که وجود دارند، خانه‌ها می‌توانند کاملا قدیمی باشند بدون اینکه تاریخی در نظر گرفته شوند. برخی از این خانه‌ها ممکن است نمونه‌ای معتبر از معماری به سبک فدرال باشند، اما صرفاً به این دلیل که در یک منطقه حفاظت‌شده قرار ندارند، به‌عنوان تاریخی شناخته نشده‌اند. اما این ممکن است چیز بدی نباشد، زیرا خرید یک خانه تاریخی گاهی به معنای پرش از حلقه‌های بیشتر برای به دست آوردن منابع مالی است.

خط آخر: خانه‌های به سبک فدرال تاریخ را زنده می‌کنند

معماری به سبک فدرال در هسته خود ریشه در تقارن و سادگی دارد و تنها با کمی تزئینات آن را از سبک های مشابه متمایز می کند. خانه‌های به‌سبک فدرال، که برای اولین بار در سال 1780 وارد صحنه شدند، هنوز هم در سراسر کشور پاشیده می‌شوند – بنابراین برای خریدارانی که مایل به داشتن بخشی از تاریخ ایالات متحده هستند، یک خانه به سبک فدرال ممکن است فقط بلیط باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *