آیا خرید آپارتمان در پردیس سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود؟

آیا سال 2022 زمان خوبی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است؟

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند یک روش فوق العاده برای ایجاد ثروت زیاد در حال حاضر در سال 2022 باشد. در مورد املاک به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت فکر کنید زیرا بازار مسکن در حال حاضر از کنترل خارج شده است. نه تنها قیمت ملک در سراسر جهان در حال افزایش است، فروش آپارتمان در پردیس بلکه نرخ وام مسکن به بالاترین سطح خود در تقریبا یک دهه گذشته رسیده است.

آیا املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری خوب در حال حاضر در سال 2022 است؟

 این بدان معناست که اکنون زمان بسیار دشواری برای به دست آوردن املاک درآمدی یا کشف خانه های ارزان قیمتی است که ممکن است برای کسب سود نوسازی و واژگون شوند. اگر توانایی صبر کردن را دارید، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ممکن است راهی عالی برای جمع آوری مقدار قابل توجهی پول باشد. آیا اکنون که به نظر می رسد بازار مسکن در حباب نیست، می توان گفت که املاک سرمایه گذاری محکمی است؟ برای ارائه پاسخ به این سوال، ابتدا باید نگاهی به چیزهایی بیندازیم که روی آنها سرمایه گذاری می کنیم.

املاک و مستغلات معمولاً از نظر افزایش ارزش از سایر دارایی ها بهتر است. علاوه بر این، به اندازه بازار سهام در معرض نوسانات کوتاه مدت نیست. چه یک آپارتمان یا یک ملک تجاری را برای درآمد اجاره کنید یا خانه بخرید، دارایی فیزیکی و قابل استفاده به دست می آورید. دو روش برای سود بردن از ملک اجاره ای وجود دارد و خریداران باید از هر دو استفاده کنند.

خرید آپارتمان به صورت سهامی

شما باید ملکی را خریداری کنید که جریان نقدی ماهانه کوتاه مدت را برای شما فراهم کند و در عین حال پتانسیل سود بلندمدت را نیز داشته باشد. با این حال، بیشتر سرمایه‌گذاران هنگام تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری، خرید ملکی با جریان نقدی خوب را در اولویت قرار می‌دهند. یک ملک اجاره ای خوب باید جریان نقدی مثبتی را فراهم کند. هرچی بیشتر بهتر.

تفاوت قیمت آپارتمان ها به دلیل وجود امکانات رفاهی مختلف و دسترسی های محلی

افزایش نرخ اخیر بر ارزش خانه ها تأثیر گذاشته است. با کاهش قیمت خرید خانه، بسیاری از آنها تلاش برای خرید را متوقف می کنند. ما برای اولین بار در سال‌ها بنرهای «کاهش قیمت» را در فهرست‌ها مشاهده می‌کنیم. اخبار مثبت بیشتری برای خریداران وجود دارد. سال 2022 سال متعادلی برای عرضه و تقاضای مسکن است. این برای خریداران خرده فروشی و سرمایه گذاران املاک اجاره ای ایده آل است.

فروش اقساطی آپارتمان با قیمت مناسب

 دیگر بازار “فروشنده” نیست. افزایش نرخ بهره، پرداخت ماهانه وام مسکن را افزایش می دهد، که خریداران خانه را کاهش می دهد و ارزش ملک را کاهش می دهد. سرمایه گذاران املاک و مستغلات خواهان رقابت کمتر و قیمت پایین تر هستند. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یک تلاش بلند مدت است، بنابراین چشم انداز کلیدی است. در سال‌های 2020 و 2021، نرخ بهره بسیار پایین بود و در حدود 3 درصد بود. سیاست های اخیر فدرال رزرو برای مبارزه با تورم، نرخ وام مسکن را بالا برده است.

 نرخ وام مسکن ثابت 30 ساله در جولای 2022 5.5 درصد است. در ژانویه 2022، 3.4 درصد بود. اگرچه ممکن است برخی را بترساند، اما دیدن تصویر بزرگتر بسیار مهم است. وام مسکن ثابت 5.5 درصدی 30 ساله در مقایسه با متوسط ​​نرخ بهره سالانه از سال 1975 بسیار کم است. سرمایه گذاران باهوش می دانند که فروش آپارتمان در پردیس دیوار املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری بلندمدت است و نرخ های امروزی هنوز از نظر تاریخی پایین هستند. انتظار افزایش نرخ بهره را داشته باشید.

رشد ارزش خانه و آپارتمان با افزایش جمعیت و تقاضای خرید و پیش خرید مسکن

حرف آخر

از زمان نوشتن این مقاله، هیچ پایانی برای نرخ تورم نجومی ما وجود ندارد. در چند سال آینده، خرید در حال حاضر ممکن است محتاطانه به نظر برسد. علاوه بر این، در هفته گذشته، نرخ وام مسکن کاهش یافت. در حالی که نرخ های وام مسکن هنوز بسیار بالاتر از ابتدای سال است، از اواسط ژوئن 0.50 درصد کاهش یافته است. ارقام اقتصادی هفته گذشته نشان دهنده رشد ضعیف و افزایش مطالبات بیکاری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *