استراتژی قیمت گذاری فروشندگان خانه و آپارتمان در بازار خنثی

زیر ارزش بازار با امید به پیشنهادهای متعدد

اگر در بازار خنثی هستید، عرضه و تقاضای مشابهی را تجربه می کنید. در این موقعیت خاص، چون گزینه‌های دیگری در بازار ایران وجود دارد، این استراتژی معمولاً در صورتی بهترین دریافت می‌شود که خانه شما در تهران به وضوح بهترین ارزش را به طور کلی ارائه می‌دهد. مطلوب‌ترین خانه‌ها در ایران معمولاً در یک محله یا منطقه مدرسه عالی، بازسازی‌شده، منحصربه‌فرد (به نحوی خوب) یا دارای سوئیت‌های درآمدزا هستند، و این معمولاً جایی است که بیشترین موفقیت را با این استراتژی می‌بینیم زیرا خریداران خانه به خانه نگاه می‌کنند. در این مقاله املاک دزتودی به موضوع مهم استراتژی فروش پرداخته است.

استراتژی قیمت گذاری فروشندگان خانه و آپارتمان در بازار خنثی

خطر قیمت گذاری کمتر از ارزش بازار در یک بازار خنثی این است که چون گزینه های دیگری وجود دارد، ممکن است در روز عرضه بدون پیشنهاد یا فقط 1 پیشنهاد در دست باشید. اگر اینطور است، ممکن است پولی را روی میز بگذارید زیرا اکثر خریداران در ایران فقط مایلند قیمت درخواستی را در یک تا دو هفته اول بپردازند یا اگر در یک سناریوی پیشنهادی چندگانه باشند.

رکود در بازار مسکن

اگر در یک بازار در حال تغییر (رکود) یا یک بازار خنثی هستید، این استراتژی به سریع ترین فروش منجر می شود. که در دراز مدت می تواند در واقع بهترین سود برای شما باشد. از آنجایی که قیمت گذاری کمتر از آخرین فروش معمولاً منجر به سریع ترین فروش می شود، در یک بازار نزولی که در آن هر ملک با قیمتی کمتر از آخرین فروخته می شود، اولین نفری که می فروشد به نوبه خود سود بیشتری را به همراه خواهد داشت.

 از طرف دیگر، اگر برای شروع قیمت خیلی بالایی داشته باشید و بازار همچنان به نزول خود ادامه دهد، وقتی قیمت خود را در مسیر تعدیل کنید، ارزش خانه شما حتی کمتر از زمانی است که در ابتدا از این استراتژی استفاده کرده باشید. در بازاری مانند این، اگر جلوتر از منحنی نباشید، همیشه آن را تعقیب خواهید کرد. هر چه سریعتر خود را با تغییر بازار تطبیق دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که پیشنهادی ایجاد کنید و مجبور نباشید با خانه خود در بازار کهنه شده کنار بیایید.

نحوه پیدا کردن خریدار توسط فروشندگان در بازار مسکن

استراتژی قیمت گذاری : قیمت به ارزش بازار

هنگامی که به درستی انجام می شود و ارزش بازار به درستی توسط مشاور املاک شما برآورد می شود، این نوع استراتژی قیمت گذاری خانه در تهران یک گزینه مطمئن برای هر بازاری است تا قیمت خوبی برای خانه شما به دست آورد و آن را به سرعت به فروش برساند. وقتی نوبت به تعیین ارزش بازار خانه شما می رسد، مشاور املاک شما به موارد زیر توجه می کند:

  • موقعیت مکانی منزل شما
  • وضعیت ملک (نگهداری)
  • سبک و طراحی (ساختاری و آرایشی)
  • مزایا و معایب اضافی
  • خانه های مشابه در 30 تا 90 روز گذشته به چه قیمت فروخته شده اند
  • خانه های قابل مقایسه در حال حاضر برای چه مواردی فهرست شده اند
  • چه خانه هایی در منطقه شما فروخته نشده است (منقضی شده، خارج شده)
  • شرایط فعلی بازار (عرضه و تقاضا)

در بهترین حالت، اگر یک سناریوی پیشنهادی چندگانه و قیمتی با ارزش بازار به دست آورید، ممکن است خریداران همچنان برای بالا بردن قیمت فهرست آماده باشند، که در واقع منجر به قیمت فروش بالاتر از بازار و احتمالاً رکورد قیمت فروش می‌شود. برای اینکه این کار به درستی کار کند، ضروری است که فروشنده از یک نماینده محلی با یک برنامه بازاریابی قوی که قرار گرفتن در معرض حداکثر خریداران را افزایش می دهد، و همچنین شخصی که واقعاً نحوه تعیین ارزش بازار را می داند، راهنمایی دریافت کند.

تعیین قیمت منصفانه برای فروش واحد های آپارتمانی

با توجه به اینکه شما قیمت منصفانه ای را بر اساس فروش تعیین کرده اید، حتی اگر فقط 1 پیشنهاد دریافت کنید، خریدار در تهران باید بتواند قیمت فهرست را دریافت کند. (با توجه به اینکه مشاور املاک شما یک مذاکره کننده قوی است) بسیاری از فروشندگان خانه که از این استراتژی استفاده می کنند، پیشنهادات را بر اساس اولویت اول دریافت می کنند، اما بسته به بازار، تعیین تاریخ ارائه پیشنهاد ممکن است برای شما مفید باشد.

سرمایه گذاری در بخش املاک و دریافت سود از طریق اجاره خانه و آپارتمان

صرف نظر از اینکه روز پیشنهادی را تعیین می کنید یا نه، قیمت گذاری بر اساس ارزش بازار به این معنی است که در بدترین حالت که 0 پیشنهاد در روز پیشنهاد دریافت می کنید، همچنان که به جلو می روید، همچنان می توانید حداقل برای قیمت فهرست یا نزدیک به آن مذاکره کنید. اگر فهرست از هفته اول خانه های باز گذشته باشد.

به یاد داشته باشید: از آنجا که ارزش بازار تا حد زیادی توسط فروش های اخیر تعیین می شود، به خاطر داشته باشید که قیمت خانه شما یک هدف متحرک است. بسته به فروش به روز شده، شرایط بازار در حال تغییر یا خریدار هدف شما، ارزش می تواند تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *