فرآیند فروش و پیش فروش واحدهای آپارتمانی برای خریداران

تفاوت های بین فروش کوتاه مدت و فروش سنتی

اگرچه مراحل مربوط به یک فروش کوتاه بسیار شبیه به یک معامله سنتی است، اما به دلیل دخالت وام دهنده، فرآیند پیچیده تر است. فرآیند معمولی خرید خانه فقط به فروشنده نیاز دارد که در ازای قیمت خرید توافقی، سهام خود را به خریدار منتقل کند. با این حال، در یک فروش کوتاه مدت، معامله در دست وام دهنده است، بنابراین فرآیند زمان بر و پیچیده تر است. شش مرحله زیر تفاوت های اولیه بین فروش کوتاه مدت و فروش سنتی را نشان می دهد که به طور کامل توسط املاک دزتودی بررسی شده است.

فرآیند فروش و پیش فروش واحدهای آپارتمانی برای خریداران

مرحله 1: برای تامین مالی تاییدیه بگیرید

مانند هر خرید خانه در تهران ، اولین گام تأییدیه است. در حالی که همیشه برای خریداران سودمند است که قبل از ارائه یک پیشنهاد، پیش تأییدیه را دریافت کنند، اما در فروش کوتاه مدت اهمیت بیشتری دارد، زیرا وام دهنده می خواهد مطمئن شود که خریدار جدید واقعاً قادر به خرید ملک فروش کوتاه است.

با Rocket Mortgage®، روند تضمین تایید سریع و راحت است. این کار را می توان به صورت آنلاین با پر کردن یک درخواست و ارائه مجوز به ما برای بررسی امتیاز اعتباری خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد درآمد و دارایی های موجود انجام داد. بر اساس وضعیت مالی شما، گزینه‌های وام مسکن را توصیه می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چقدر مجاز به وام گرفتن هستید.

مرحله 2: یک نماینده املاک و مستغلات دریافت کنید و یک خانه پیدا کنید

پیدا کردن هر خانه ای در تهران می تواند زمان بر باشد، اما زمانی که قلب شما برای به ثمر رساندن یک فروش کوتاه تصمیم گرفته است، چالش برانگیزتر است. به جای جست و جو در تمام لیست های موجود در منطقه مورد نظر خود، بر روی لیست املاک قبل از اختلاس آنلاین تمرکز کنید. همچنین می‌توانید با تماس با دادگاه محلی، سوابق عمومی را جستجو کنید.

شناسایی و پیمایش یک فروش کوتاه مدت می تواند مشکل باشد، اما یک مشاور املاک با تجربه می تواند به شما کمک کند. آنها می توانند در مورد تمام جنبه های فرآیند خرید خانه، از جمله تعیین محل فروش کوتاه مدت، کمک کنند و توضیح دهند.

مرحله 3: تحقیق خود را انجام دهید

قبل از ارائه پیشنهاد ، می خواهید تمام اطلاعاتی را که می توانید در مورد ملک به دست آورید. شما باید با بررسی فروش های مشابه در منطقه شروع کنید تا ارزش واقعی خانه را بدانید. آژانس‌های املاک در کشور ایران منبعی عالی برای تعیین ارزش خانه هستند زیرا به خدمات فهرست‌بندی چندگانه (MLS) دسترسی دارند ، که اطلاعاتی در مورد قیمت خانه‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند و اخیراً فروخته شده را ارائه می‌دهد.

روش های مختلف فروش املاک توسط مشاورین برجسته بازار مسکن

از آنجایی که فروش های کوتاه مدت معاملاتی هستند که در آن فروشنده بیش از ارزش خانه به خانه بدهکار است، باید بدانید که فروشنده دقیقاً چقدر به وام دهنده بدهکار است. قبل از خرید یک فروش کوتاه مدت، باید مطمئن شوید که هر شخص یا نهادی را می شناسید که ادعای مالکیت دارد (اینها دارندگان حق مالکیت نامیده می شوند).

مرحله 4: ارائه یک پیشنهاد

هنگام ارائه پیشنهاد در مورد ملک، باید از دانش خود در مورد ارزش های خانه محلی استفاده کنید تا در نظر بگیرید که وام دهنده در مورد پیشنهاد شما چه فکر می کند. ممکن است به فروش کوتاه به عنوان راهی برای دستیابی به معامله خانه نگاه کنید، اما به خاطر داشته باشید که وام دهنده همچنان در تلاش است تا حد امکان باقی مانده وام مسکن را جبران کند – و احتمالاً باید دستورالعمل های سرمایه گذار را نیز رعایت کند.

 پیشنهاد را قبول کنید پیشنهاد شما باید نزدیک به ارزش بازار خانه باشد اگر می خواهید پذیرفته شود. وقتی به املاک نگاه می کنید، مراقب فعالیت های کلاهبرداری باشید. اگر فروشنده از شما درخواست کرد که برای فرصت درخواست برای فروش کوتاه پول زیر میز بپردازید، رد کنید و آن را گزارش دهید.

مرحله 5: خانه را بازرسی کنید

املاک فروش کوتاه «همان‌طور که هست» فروخته می‌شوند، به این معنی که در صورت وجود مشکل در ملک، نمی‌توانید قیمت خرید پایین‌تری را مذاکره کنید . با این حال، هنوز هم باید قبل از تصمیم به بستن خانه از وضعیت خانه ای که می خرید، بدانید. در حالی که فروشنده موظف است هر گونه نقص شناخته شده را فاش کند، گاهی اوقات این نوع اطلاعات از بین می رود.

مرحله 6: روی Property را ببندید

حتی پس از اینکه وام دهنده فروش کوتاه مدت را پذیرفت، باید اطمینان حاصل کنید که وام دهنده و سایر دارندگان وثیقه مایل به آزاد کردن وثیقه هستند. هر چه دارندگان حق امتیاز بیشتر باشد، این فرآیند می تواند بیشتر طول بکشد.

بررسی واحدهای آپارتمانی جهت خرید و سرمایه گذاری

برای بسته شدن فروش، فروشنده باید اسناد زیر را نیز ارائه دهد:

نامه سختی : نامه ای که بار مالی فروشنده و دقیقاً دلیل عدم توانایی آنها برای پرداخت بیشتر وام مسکن را توضیح می دهد.

اثبات درآمد و دارایی: فروشنده باید حداقل ۲ سال صورتحساب بانکی و اسناد مالیاتی ارائه دهد. این اطلاعات باید ثابت کند که فروشنده وجوهی برای پرداخت باقیمانده بدهی خود ندارد.

فهرست حق: در حالی که برخی از فروشندگان ممکن است فقط در نتیجه رهن اولیه خود بدهکار باشند، برخی دیگر ممکن است چندین بدهی داشته باشند. فروشنده در تهران باید فهرستی به روز از تمام حق التزام ملک ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *