عوامل مهم و تاثیر گذار بر فروش آپارتمان در پردیس

سلامت مالی مصرف کننده

اقتصاد گسترده تر و وضعیت جیب مردم نیز تأثیرات عمده ای بر تقاضای خرید آپارتمان در پردیس دارد. وقتی مردم سرشار از پول نقد هستند و در شغل خود احساس امنیت می کنند و از جهت گیری اقتصاد خوبی برخوردارند، به احتمال زیاد برای خرید خانه سرمایه گذاری می کنند.

عوامل موثر بر تقاضای مسکن و تاثیر اقتصاد بر بازار املاک و مستغلات

یکی از راه‌های اندازه‌گیری خلق و خوی کلی – و دریافت ایده‌ای از آنچه بر عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارد – شاخص احساسات خرید خانه توسط غول وام مسکن فانی مای است که هر ماه از مصرف‌کنندگان در مورد درآمدشان، احساس امنیت شغلی‌شان و اینکه آیا این یک کالای خوب است نظرسنجی می‌کند. زمان خرید یا فروش خانه

در سال 2021، خوش‌بینی در مورد خرید و فروش خانه‌ها به‌دلیل شکل سالم مالی خانوار به طور کلی تقویت شد، با بهبود بازار کار و پرداخت‌های محرک از سوی دولت که باعث تقویت درآمد خریداران مسکن شد. اما طبق این نظرسنجی، با گذشت زمان، افزایش قیمت ها و نرخ وام مسکن چشم انداز خرید مسکن را ضعیف کرد.

تغییرات جمعیتی

تعداد افراد در بازار خانه ها نیز می تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد و هجوم خریداران جدید تقاضا را افزایش می دهد. در اوج رونق مسکن در سال 2021، موجی از هزاره ها وارد عصر اصلی خرید خانه شدند، به این معنی که خریداران حتی بیشتر به دنبال آن خانه های کمیاب، به ویژه خانه های «سطح ورودی» با قیمت پایین تر و مناسب برای خریدارانی که برای اولین بار هستند، بودند.

جسیکا لاوتز، معاون جمعیت‌شناختی و بینش‌های رفتاری در NAR، گفت: «موجی از جوانان وجود دارد که در اوج تشکیل خانواده در حال پیر شدن هستند. و آن جوانان می‌خواهند جایی برای زندگی پیدا کنند و حقوق صاحبان سهام و منافع مالی که مالکیت خانه به همراه دارد به دست آورند.»

سرمایه گذاران نهادی نیز به رونق مسکن کمک کردند و سهم کوچک اما رو به رشدی از بازار را تشکیل دادند. بر اساس مطالعه NAR، در سال 2021، 13.2 درصد از خانه های فروخته شده توسط شرکت ها، شرکت ها و شرکت های با مسئولیت محدود (LLCs) خریداری شده است که نسبت به 11.8 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.

سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات با خرید آپارتمان در پردیس

اثرات همه گیر بر عرضه و تقاضا

وقتی همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 شروع شد، بسیاری از کسب‌وکارها به فعالیت‌های راه دور روی آوردند و انبوهی از افرادی که به تازگی ساخته شده بودند به دنبال خانه‌های بزرگ‌تر و مناسب‌تر با سبک زندگی جدید کار از خانه خود شدند. در همان زمان، نرخ وام مسکن به پایین‌ترین حد خود کاهش یافت و این امر، خرید خانه را برای خانواده‌ها بسیار آسان‌تر کرد.

به طور معمول، اقتصاد پایه حکم می کند که تامین کنندگان کالاهای دارای تقاضای بالا با افزایش تولید و در نهایت تثبیت قیمت ها پاسخ دهند. اما ساخت یک خانه جدید یک روند کند است. فروش آپارتمان در پردیس دیوار ، سازندگان خانه برای یافتن کارگران و مصالح ساختمانی کافی برای تکمیل پروژه‌ها به دلیل اختلالات در بازار کار و زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری مشکل داشتند، بنابراین تقاضای سرسام‌آور با رونق یکسان ساختمانی همراه نشد.

مشکلات تامین طولانی مدت

با این حال، این فقط بیماری همه گیر نبود. عوامل بلندمدت نیز به عدم تعادل عرضه و تقاضا کمک کرده است. ایالات متحده برای چندین دهه خانه‌های ناقص ساخته است که منجر به کمبود مزمن شده است.

توجه داشته باشید

اقتصاددانان در Freddie Mac در گزارشی تخمین زدند که در سه ماهه چهارم سال 2020، 3.8 میلیون خانه کمتر از نیاز وجود داشت.انجمن ملی مشاوران املاک شکاف مسکن را 5.5 میلیون نفر اعلام کرد. به گفته لاوتز، یکی از دلایل شکاف عرضه مسکن، مشکل یافتن زمین برای ساخت خانه در بازارهای مسکن داغ، و کمبود فزاینده کارگران ماهر و مصالح ساختمانی است.

فروش آپارتمان در پردیس با کمک مشاوران برجسته بازار مسکن

با ناتوانی طرف عرضه، خریداران به مراتب بیشتر از فروشندگان بودند و قیمت ها افزایش یافت. متوسط ​​خانه در سه ماهه دوم سال 2022 به قیمت 440300 دلار فروخته شد که نسبت به قیمت معمولی 329000 دلاری در اوایل سال 2020 بیش از 100000 دلار افزایش داشت.افزایش نرخ وام مسکن در بهار 2022 سرعت افزایش قیمت ها را کاهش داد، اما نه چندان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *